Sunkigt är inte trendigt!

Nu har vi kommit till den punkten där vi inte längre känner oss så skojiga i våra blekta och välanvända kläder, den luffarstil som bara för några veckor var sjukt trendig känns nu helt passé'. Jag inser hur extremt bortskämda vi är när vi efter 4 månader i samma kläder tycker att "nu borde vi väl få shoppa och unna oss lite"! Som att vi inte har gjort det tillräckligt senaste tiden? Surfbutikernas snygga märkeskläder lockar mer och mer och vi "behöver" plötsligt en massa grejor! Jag hatar när jag blir så här materialistisk. Jag vet ju så väl att det bara är kläder och att det bara går ett tag innan de också är gamla och trötta plagg i garderoben. Men ändå är det så himla roligt att shoppa och få känna sig lite fräsch för ett tag. Det är också en blandning av en upplevelse-trötthet, (påhittat ord) tror jag! Vi orkar inte riktigt göra mer aktiviteter just nu utan det känns så mycket bättre att lägga slantarna på en snygg tröja. Låter ju helt sjukt när man är på andra sidan jorden för att uppleva saker!

Det är tur att jag vet att det går över och att reskassan begränsar shoppungen ganska kraftigt! Jag tror det blir bra att vi landar i Piha några veckor innan vi åker vidare! Känns grymt skönt att slippa fundera vart vi ska sova varje natt och vad dagarna ska fyllas med.

Just nu är vi på väg mot Auckland för en sista kväll med Ola&Linnea! Får väl se vart Bosse ska parkeras där! :)


Kommentarer
Postat av: Annelie

Helt rätt, systeryster! Shoppa på bara, det är du värd ;) Och ju snabbare kommer ni hem...!!

2012-01-16 @ 21:00:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0