Kreativt jobb, småkryp och äckliga lukter!

I två dagar har vi målat i en carport på Pam & Mikes gård! Vi har kanske inte har gjort den vanligaste målningen man kan tänka sig i en carport. Vi började med att måla allt vitt, dvs. efter att vi burit ut allt skräp och jagat ut alla myror, kackerlackor, spindlar, tusenfotingar och möss som var där inne! :( Sen kom Pam på att vi skulle måla surfbrädor på alla väggar, sagt och gjort, nu har vi i två dagar målat och fixat surfbrädor vilket har varit superroligt!! Nedan ser Ni lite av resultatet! Det roliga är att Jonte var mer noggrann än jag med målningen, vilket kanske också syns på resultatet!

Dagarna går väldigt fort och vi har redan bott och jobbat här i en vecka! Vi trivs bra förutom att det börjar bli lite tröttsamt med alla småkryp och att det luktar äckligt överallt (mögel, utedass mm.)! När jag såg att alla våra kläder höll på att bäras iväg av myror häromdagen så ville jag mest bara åka hem! Det är okej att det kryllar av kryp när vi jobbar, men eftersom de är både i husvagnen och i köket blir det lite mycket! Fatta vad fräscht vi har det hemma! Jag ser fram emot hur gott det ska lukta hemma hos oss när vi kommer hem! :)

Vi fick ett fantastiskt break från allt detta i fredags då vi följde med hem till Noomi i Auckland och käkade mat och kollade svenska youtube-klipp! Fantastiskt att komma hem till ett rent hus och att dessutom få låna bil! Tack för det, Noomi!!

Nu är resan bokad för två veckor på Fiji och sen på obestämd tid i Australien! Landar i Brisbane den 15 februari! Knasigt att lämna NZ om en och en halv vecka och ännu konstigare att vi snart varit här i fem månader! Tiden går fort när man har roligt! :) Ikväll har vi käkat pannkaka och druckit kaffe, så det i kombination med en eftermiddagslur gör att jag inte kommer sova på ett tag! :)

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0