En nyttig dag!

Nu är jag verkligen jättetrött! Men det är en sån där skön trötthet som infinner sig efter en dag då man gjort mycket nytta. Och de dagarna växer inte på träd här nere! Ibland kan man verkligen sakna att göra saker som gör att man efteråt känner sig sjukt nöjd eller väldigt duktig. Dessa saker jag tänker på är vanligtvis tråkiga sysslor som t ex att rensa ett förråd eller städa bland gamla papper, saker som man mer än gärna slipper när man är på hemmaplan. Hursomhelst har vi idag hunnit med att rensa ogräs, kapa några träd, storstäda köket, städa en lekstuga och en sandlåda samt det bästa av allt, vi har lyckats sälja Bosse så därför har vi flyttat ut alla grejor och städat honom också! Ett holländskt par kom hit idag och tittade och de bestämde sig för att köpa vår kära vän. De prutade lite på priset men vi fick ändå 400 NZD mer än vad vi köpte den för! Tjohoo…fast just ja, det vågar vi inte säga förrän bilen är levererad och pengarna är våra. Men jag tjuv-tjoar lite!! :) Vi ska åka in till Auckland imorgonbitti för att fixa allt! Känns så skönt att få det fixat, sen är det bara att köpa flygbiljetter och planera för Fiji och Australien!

 

Vi är alltså i Piha nu, ett strandställe en timmes bilkörning utanför Auckland. Här wofar vi (jobbar för boende) på ett ställe som heter Piha Surf. Pam & Mike som driver stället är två roliga prickar som alltid har några backpackers som hjälper dem med diverse sysslor. De har en gigantiskt stor gård med husvagnar och små stugor utspridda som de hyr ut till turister. Just nu är det vi och två tjejer från USA och Frankrike som är här. Vi har alltså bytt boende från Bosse till en husvagn, lite rymligare men tyvärr också lite sunkigare. Den har verkligen charm, det är en blå husvagn som står ensam i bushen med ett eget litet utedass. Men det luktar tyvärr ganska mycket mögel, helst skulle jag vilja hålla andan när jag är inne i den men det blir ju så svårt att sova då! Vi jobbar tre timmar per dag och har hittills röjt träd i bushen, rensat ogräs och städat lite. Insatsen i köket idag var obeskrivlig, vi började städa litegrann bara för att det regnade ute men ganska snart insåg vi att det krävdes en storstädning om vi skulle vilja äta något mer de kommande två veckorna. Jag vet inte hur många olika djur vi hittade när vi började lyfta på grejor. Det var en miljard myror som hade byggt bo bakom en spegel och i två fodral till videofilmer. Det var så mycket äckel att det kanske var det värsta jag har sett! Där och då längtade jag lite till eget, rent kök som bara vi kan smutsa ner i!

 

Vårt nya hem!

 

Jonas splittade sin tumnagel på taggarna på en palm, då blev han så här arg på palmen!

 

 

Ikväll har Jonas testat surfet medan jag joggade längs stranden och såg solen gå ner! En rätt bra kväll med andra ord! Det pågår en surftävling här i veckan, så det är många riktigt duktiga surfare i vattnet! En kille trodde att Jonas var ett surfproffs idag, det var tyvärr på torra land men ändå… Att ha  proffslooken är  ju minst lika viktigt som hur man surfar! :)

 

Utsikten från Surf Check Deck ovanpå surfshopen!


Kommentarer
Postat av: Ola

Jasså Carro! Nu går det bra att jogga på stranden? Var var den glöden när jag tjatade då?! ;D

2012-01-19 @ 04:30:04
URL: http://taggaupp.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0